5 مزایای حضور در نمایشگاه های بین المللی

folder_openوبلاگ
commentبدون دیدگاه
نمایشگاه های تجاری

حضور در نمایشگاه های بین المللی فرصتی عالی برای گفتن داستان برندتان است. این رویدادهای پرجنب و جوش با حضور متخصصان کسب و کار، علاقه مندان به حوزه نمایشگاه برگزار می شوند. نمایشگاه ها فرصت های بی شماری برای ارتباط مستقیم با شرکت کنندگان و سرمایه گذاران فراهم می کنند. بر اساس تحقیقات Exhibitor Surveys Inc، حدود 82% از بازیدکنندگان نمایشگاه ممکن است تصمیم به خرید بگیرند.

حضور در نمایشگاه های بین المللی برای هر کسب و کاری گامی بزرگ است، به همین دلیل نیاز به برنامه ریزی قبلی دارد. همه چیز از پیدا کردن بهترین شرکت غرفه سازی تا نهایی کردن طراحی غرفه نمایشگاهی به موفقیت شما کمک می کند و نیاز به برنامه ریزی دارد.

با اینکه نمایشگاه ها رویدادهایی بسیار جذاب و سودمند هستند، اما بسیاری از کسب و کارها در مورد شرکت در آن ها مطمئن نیستند و تردید دارند. اگر در مورد شرکت در نمایشگاهی مطمئن نیستید، در اینجا 5 دلیل برای انتخاب غرفه نمایشگاهی و نمایش کسب و کار شما وجود دارد که ما آن ها را به شما می گوییم.

ارتباط مستقیم با مخاطبان

به طور معمول ارتباط شما با مخاطبان هدفتان به صورت دیجیتال ( شبکه های مجازی مانند اینستاگرام) یا از طریق تبلیغات ( مانند بنرها، تبلیغات تلوزیونی و…) است که شرکت شما انجام می دهد. این نوع ارتباط یک ارتباط یک طرفه است ولی در نمایشگاه ها، شما می توانید به صورت مستقیم با مخاطبان خود در ارتباط باشید و با آن ها گفت و گو کنید. این ارتباطات به شما کمک می کند تا متوجه شوید نظر بازدیدکنندگان و مشتریان در مورد محصولات یا خدمات شما و حتی رقبای شما چیست و از این نظرات می توانید استفاده کنید تا محصول یا خدمات خود را ارتقا دهید.

یکی از راه هایی که می توانید بازدیدکنندگان را به غرفه نمایشگاهی خود جذب کنید، طراحی غرفه نمایشگاهی جذاب است.

پیشرو پیشگام با 15 سال سابقه در زمینه طراحی و ساخت غرفه های نمایشگاهی می تواند به شما کمک کند تا غرفه ای در نمایشگاه طراحی کنید که شما را در میان تمام غرفه ها متمایز کند.

غرفه در نمایشگاه بین المللی

بررسی دقیق رقبای خود

نمایشگاه بین المللی، تنها مکانی است که تمام رقبای شما در آن شرکت می کنند. با حضور در نمایشگاه های بین المللی می توانید از کارها و پیشنهاداتی که رقبای شما به بازار عرضه کرده اند یاد بگیرید و استراتژی های آن ها به شما کمک می کند تا استراتژی های خود را برنامه ریزی کنید.

البته این به این معنی نیست که از کار آن ها کپی کنید، می توانید از کار آن ها الهام بگیرید و به شیوه نوآورانه خود استفاده کنید.

نکاتی که می توانید به آن ها توجه کنید:

  • چگونه غرفه خود را برای برقراری ارتباط آسان با مخاطبان طراحی کرده اند؟
  • آیا آن ها به دنبال افراد هستند یا اجازه می دهند بازدیدکنندگان خودشان غرفه را پیدا کنند؟
  • تکنیک فروش آن ها چیست؟
  • چه چیزی باعث جذابیت طراحی غرفه نمایشگاهی آن ها شده است؟

حضور در نمایشگاه بین المللی

معرفی بهتر برند خود

اگر معرفی برند به شیوه ی مناسب انجام شود، باعث می شود تا در ذهن مصرف کننده ثبت شود. یعنی به این صورت که افراد در انتخاب محصولات یا خدمات شما دچار تردید نمی شوند.

برای این که بهتر درک کنید یک مثال برای شما میزنم. وقتی شما در سوپر مارکت هستید و می خواهید از بین نوشابه های موجود انتخاب کنید ناخودآگاه به سمت کوکاکولا یا پپسی می روید حتی اگر مارک های دیگری وجود داشته باشند.

افراد کمی به سراغ نوشابه های کانادا می روند ( حتی شاید اسم آن را نشنیده باشید). این به این معنا است که این شرکت ها برندسازی قوی انجام داده اند. به صورتی که مخاطبان هدف آن ها بدون لحظه ای فکر به سمت آن برند می روند.

شما نیز می توانید از همین ترفند استفاده کنید و یکی از مکان هایی که به شما خیلی کمک می کند، نمایشگاه ها است به عبارتی حضور در نمایشگاه های بین المللی به شما کمک می کنند یک شبه راه صد ساله را بروید.

خرید در سوپرمارکت

زمانی که شما به خوبی بازیدکنندگان ارتباط بگیرید، آن ها در مورد محصولات یا خدمات شما حدس نمی زنند و به جای اینکه حدس بزنند، نگرانی خود را در همان جا با شما در میان می گذارند و شما می توانید با صحبت کردن با آن ها مشکلات و نگرانی های آنان را حل کنید.

در اینجا چند نحوه افزایش آگاهی از برند آورده شده است:

  • از رنگ ها و نورپردازی های چشم گیری استفاده کنید تا بازدیدکنندگان بیشتر به غرفه نمایشگاهی شما جذب شوند.
  • محصولات خود را در اطراف غرفه قرار دهید. برای این کار مطمئن شوید که طراح غرفه نمایشگاهی شما این مورد را در طراحی شما در نظر گرفته است.
  • با استفاده از متن های جذاب تبلیغاتی و سردر های جذاب، بازدیدکنندگان را به غرفه نمایشگاهی خود جذب کنید.

بهترین فرصت برای شناخت مخاطبان خود

حضور در نمایشگاه های بین المللی می توانند به شما کمک کنند تا بهتر مخاطبان هدف خود را بشناسید. این شناخت به شما کمک می کند تا در هنگام تبلیغات بتوانید به موثرترین حالت ممکن آن را انجام دهید.

در نمایشگاه، بازدیدکنندگان جذب فعالیت های سرگرم کننده و چالشی مانند بازی یا قرعه کشی می شوند. می توانید از این روش استفاده کنید تا بازدیدکنندگان بیشتری به سراغ غرفه شما بیایند و از این فرصت استفاده کنید تا با آن ها صحبت کنید و به شناخت بهتری از آن ها برسید.

حواستان باشد بازی هایی که در غرفه نمایشگاهی خود ارائه می دهید باید جذاب، سرگرم کننده و از همه مهم تر مرتبط با محصولات یا خدماتی باشد که ارائه می دهید.

چند ایده ای که می توانید از آن ها استفاده کنید:

  • اگر شما یک شرکت تولید کننده اسباب بازی هستید، می توانید یک ایستگاه بازی با اسباب بازی های جذب خود درست کنید.
  • اگر شما یک شرکت فعال در حوزه فناوری و واقعیت مجازی هستید، می توانید مسابقات واقعیت مجازی برگزار کنید که در آن بازدیدکنندگان می توانند با جدیدترین فناوری های واقعیت مجازی آشنا شوند.
  • اگر یک شرکت خدمات غدایی هستید می توانید یک بخش آشپزی درست کنید که در آن بازدیدکنندگان می توانند غذاهای جدید را امتحان کنند؛ یا می توانید برای هیجان انگیز تر شدن به آن ها چشم بند دهید و از آن ها بخواهید با چشم بسته غذا رو امتحان کنند و حدس بزنند.

کنفرانس های نمایشگاه بین المللی

یادگیری همزمان با فروش

تنها هدف از حضور در نمایشگاه های بین المللی فروش محصولات یا خدمات نیستند. این رویدادها همیشه سمینارها،کنفرانس ها، کارگاه های آموزشی و نشست های تخصصی مختلفی برگزار می کنند. شما می توانید برنامه نمایشگاه را قبل از شروع نمایشگاه تهیه کنید و از برنامه های موجود در آن مطلع شوید و در آن ها شرکت کنید.

بسیاری از سمینارها، کنفرانس ها و نشست هایی که در نمایشگاه ها برگزار می شوند توسط متخصصان مطرح و برجسته آن صنعت هستند.

با شرکت در این برنامه های آموزشی، شما می توانید با روندهای جدید آشنا شوید و از آن ها در کسب و کار خود استفاده کنید و همچنین می توانید با افراد متخصص، که در این برنامه ها شرکت می کنند، آشنا شوید و به واسطه آنان ارتباط تجاری خود را گسترش دهید.

صرف نظر از نوع فعالیت کسب و کارتان یا اندازه آن، برای حضور در نمایشگاه های بین المللی شما باید با غرفه ای که توسط بهترین شرکت های غرفه سازی طراحی شده اند شرکت کنید. طراحی غرفه نمایشگاهی خاص به شما این امکان را می دهد که مشتریان جدیدی جلب کنید و برند خود را بهتر معرفی کنید.

شما می توانید از غرفه های نمایشگاهی طراحی و ساخته شده توسط پیشرو پیشگام برای نشان دادن برند خود در هر رویداد یا نمایشگاهی استفاده کنید.

برای ثبت نام در نمایشگاه بین المللی، می توانید به سایت رسمی نمایشگاه مورد نظر خود مراجعه کنید و از این طربق نسبت به ثبت نام و رزرو غرفه خود اقدام کنید.

هزینه حضور در نمایشگاه متغیر است و بسته به ابعاد غرفه، مکان برگزاری و خدمات ارائه شده توسط نمایشگاه متقاوت است. برای اطلاعات دقیق تر، می توانید به سایت نمایشگاه مورد نظرتان مراجعه کنید.

برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی، باید برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید که شامل طراحی غرفه، آماده‌سازی استراتژی تبلیغاتی، حمل و نقل محصولات، و مدارک مربوط به ثبت‌نام در نمایشگاه می‌شود. همچنین، نمونه‌های محصولات و خدمات، مدارک مالی، و هرگونه مستندات لازم برای شرکت در نمایشگاه را آماده کنید.

برای جلب توجه بازدیدکنندگان به غرفه خود، می توانید از روش های مختلفی مانند برگزاری بازی و قرعه کشی، ارائه تخفیف ها و هدایا، استفاده از نورپردازی و رنگ مناسب و می توانید اگر امکانش را دارید نمونه های رایگان از محصولات خود به آن ها هدیه دهید.

Related Posts

شبکه های اجتماعی ما:
Instagram
LinkedIn
WhatsApp
YouTube

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید