نمایشگاه مجازی یا آنلاین چیست؟

folder_openوبلاگ
commentبدون دیدگاه
نمایشگاه آنلاین

نمایشگاه مجازی، نمایشگاه نوین

وقتی اسم نمایشگاه می آید، ناخوآگاه تصویر یک مکان نمایشگاهی در ذهن می آید که به صورت فیزیکی ساخته شده است و بازدیدکنندگان و مخاطبان با وسایل حمل و نقل مختلف به آن جا می روند و در هر سالن نمایشگاه غرفه های متفات وجود دارد که می توان از آن ها بازدید کرد.

اما امروزه نوع جدیدی از نمایشگاه ها مطرح شدند که در دوران کرونا به اوج محبوبیت خود رسیدند و آن نمایشگاه های مجازی است. نمایشگاه مجازی یا آنلاین، یک نوع نمایشگاه است که به صورت مجازی یا آنلاین در یک پلتفرم جامع برگزار می شوند.

نمایشگاه های مجازی یک راه جدید و عالی برای به نمایش گذاشتن محصولات و خدمات خود است. در این مقاله، ما درباره اینکه نمایشگاه مجازی چیست، مزایای داشتن آن و چگونه ساخت غرفه در این نمایشگاه ها به شما می گوییم.

نمایشگاه مجازی چیست؟

نمایشگاه، رویداد عمومی است که در آن محصولات و یا خدمات کسب و کارهای مختلف به نمایش گذاشته می شود. امروزه نمایشگاه های مجازی معرفی شدند که نسبت به نمایشگاه های فیزیکی برای مشتریان و کسب و کارها مقرون به صرفه تر و کارآمدتر هستند.

یکی از مسائلی که همیشه شرکت کنندگان را اذیت می کند و مانع از شرکت کردن آن ها در نمایشگاه ها می شود، مسافت و دوری از نمایشگاه مورد نظر آن ها است. با نمایشگاه مجازی دیگر نیاز نیست نگران این موضوع بود؛ شما می توانید بدون نیاز به سفر و مراجعه حضوری از هر نمایشگاهی که می خواهید در هرجای ایران و دنیا دیدن کنید.

برای کسب و کارها نیز این نمایشگاه ها گزینه مناسبی هستند، چون می توانند بدون نیاز به هزینه کلان در آن ها شرکت کنند و برند خود را به دیگران معرفی کنند و محصولات یا خدمات خود را به فروش برسانند.

نمایشگاه مجازی

مزایای نمایشگاه مجازی

نمایش محصول

نمایشگاه آنلاین به شما و شرکت شما این امکان را می دهند تا محصولات یا خدمات خود را به بازیدکنندگان نشان دهید. بازدیدکنندگان می توانند از محصولات را مشاهده کنند و مستقیما در مورد ویژگی های آن سئوال کنند تا بتوانند تصمیم بهتری برای خرید بگیرند.

علاوه بر این، نمایشگاه های مجازی به شما این امکان را می دهند تا محصولات، خدمات و ایده های خود را با استفاده از تکنولوژی دیجیتال مانند ویدیوها، انیمیشن و مدل های سه بعدی به صورت خلاقانه تری برای شرکت کنندگان به نمایش بگذارید.

معرفی برند خود

نمایشگاه ها همیشه فرصت خوبی برای نشان دادن و معرفی برند خود را شرکت کنندگان است و نمایشگاه مجازی از این قاعده مستثنی نیست. با برنامه ریزی دقیق و تبلیغات موثر، می توانید برند و کسب و کار خود را به بهترین نحو به مراجعه کنندگان معرفی کنید و تصویری مثبت در ذهن آن ها بسازید.

نمایشگاهی برای همه افراد

نمایشگاه های مجازی این امکان را فراهم کرده اند که بدون محدودیت های فیزیکی، مخاطبان و کسب و کارها از هر کجا و هر زمانی فقط با داشتن یک دستگاهی که بتواند به اینترنت متصل شود، بتوانند در آن ها شرکت کنند.

این موضوع یک برتری بزرگ نمایشگاه مجازی است، و شما به عنوان یک کسب و کار با شرکت در این رویدادها می توانید با مخاطب هدف گسترده تری در ارتباط باشید و از همه مهم تر میزان دیده شدن خود را افزایش دهید.

ارتباطات بین المللی

فروش بین المللی

اگر می خواهید شرکت خود را در سطح بین المللی مطرح کنید و مخاطبانی از سراسر جهان جذب کنید، نمایشگاه آنلاین برای شما یک انتخاب عالی است. شما می توانید صفحه نمایش محصولات خود را به بخش های مختلف تقسیم کنید و هر بخش را به شیوه ای جذاب طراحی کنید. به این صورت می توانید مشتریان را جذب کنید تا از شما دیدن کنند.

چگونه یک نمایشگاه مجازی برگزار کنیم؟

شما می توانید نمایشگاه مجازی خود را برگزار کنید بدون این که نیاز به مجری و اسپانسری برای نمایشگاه وجود داشته باشد. ما در این جا به شما کمک می کنیم تا بتوانید نمایشگاه خود را برگزار کنید.

قبل از اینکه تصمیم به برگزاری نمایشگاه آنلاین بگیرید، یک هدف مشخص از آنچه می خواهید به دست بیاورید داشته باشید. ممکن است بخواهید محصول جدیدی را معرفی کنید یا فروش خود را افزایش دهید و یا با بازار هدف بین المللی ارتباط بگیرید. برای تمام این موضوعات نیاز به یک برنامه ریزی دقیق است تا بتوانید به بهترین نحو در این نمایشگاه ها شرکت کنید.

برگزاری نمایشگاه آنلاین

مرحله ۱. هرچه زودتر برنامه‌ریزی کنید

حداقل از سه چهار ماه قبل شروع به برنامه ریزی کنید. در ابتدا می توانید از تحقیق در مورد موضوع نمایشگاه و هدف شما از شرکت در آن شروع کنید.

حتما حتما یک نقشه راه داشته باشید!

یک نقشه راه مشخص به شما کمک می کند تا نمایشگاه خود را بهتر سازمان دهی کنید و برای اتفاقات غیرقابل پیش بینی آماده باشید. برای محتوایی که می خواهید در نمایشگاه مجازی به نمایش بگذارید، برنامه ریزی محتوایی داشته باشید که می تواند شامل ویدیوها، تصاویر، جلسات پرسش و پاسخ آنلاین، چت آنلاین و نظرسنجی ها باشد.

مرحله ۲. بررسی بودجه

قبل از شروع به هزینه کردن برای نمایشگاه خود، خلاصه ای از هزینه هایی که ممکن است در این مسیر داشته باشید تهیه کنید تا بتوانید یک برآورد تقریبی از هزینه های خود داشته باشید و به این طریق بتوانید آن ها را راحت تر کنترل کنید.

مرحله ۳. یک پلتفرم آنلاین برای نمایشگاه خود انتخاب کنید.

پلتفرم های مختلفی برای برگزاری نمایشگاه آنلاین وجود دارند که هر کدام امکانات و قابلیت های مختلفی ارائه می دهند. درباره پلتفرم های آنلاین تحقیق کنید و بهترین گزینه را متناسب با نیاز خود انتخاب کنید. اگر از ما می پرسید ما به شما پیشنهاد می کنیم که از پلتفرم EventX استفاده کنید.

این پلتفرم دارای رابط کاربری آسان و قابل فهم است که استفاده از آن را بسیار ساده می کند و یک پلتفرم مناسب برای برگزاری رویدادهای مجازی مختلف، کنفرانس ها است و همچنین بخشی برای ثبت نام آنلاین رویداد و اتاق گفت و گو نیز تعبیه کرده است.

پلتفرم eventx

مرحله ۴. تبلیغ و ثبت نام رویداد

برای تبلیغات می تواند از سوشیال مدیا ها، نصب بنر تبلیغاتی و ارسال پیامک یا ایمیل به مشتریان سابق خود استفاده کنید.

یکی از استراتژی های تبلیغات و بازاریابی ایجاد هیجان به مخاطبان است. شما می توانید قبل از شروع نمایشگاه، ثبت نام را شروع کنید و از شرکت کنندگان خود بخواهید که فرم ثبت نام را پر کنند و پس از دریافت اطلاعات تماس آن ها، از طریق پیامک آن ها را در جریان برنامه ریزی خود برای نمایشگاه بگذارید و به آن ها پیشنهادات ویژه ای بدهید تا وسوسه شوند. همچنین می توانید به شرکت کنندگان بلیط مجازی نیز دهید.

مرحله ۵. ایجاد صفحه خوش آمدگویی جذاب

وقتی بازدیدکنندگان به پلتفرم نمایشگاه مجازی شما وارد می شوند، با درست کردن یک فضای زیبا و واقع گرایانه می توانید به آنان حس خوش آمدگویی و حضور در مکان مناسب را بدهید.

می توانید فضایی فراهم کنید تا برخورد بازدیدکنندگان از نمایشگاه خود را دریافت کنید تا با استفاده از آن ها بتوانید نمایشگاه را ارتقا دهید و همچنین می توانید یک فضایی برای تبلیغات در نظر بگیرید که در آن قسمت بنرهای تبلیغاتی سایر کسب و کارها را قرار دهید و به این صورت یک درآمد اضافی برای خود درست کنید.

برای درست کردن صفحه خوش آمدگویی می توانید از قالب های آماده استفاده کنید، اما اگر دوست دارید که مطابق سلیقه و نیازهای خودتان باشد می توانید به صورت سفارشی، درخواست دهید تا برای شما ساخته شود.

مرحله ۶. طراحی نمایشگاه

در یک نمایشگاه مجازی محصولات به صورت برشورهای الکترونیکی، ویدیوها و گرافیک ها نمایش داده می شود. شما می تواند هر کدام از محصولات یا خدمات خود را در غرفه های مجازی که طراحی شده اند قرار دهید.

برای موفقیت نمایشگاه مجازی‌تان، محصولات خود را دسته بندی و مرتب کنید و یک راهنما برای چگونه استفاده و سرچ برای شرکت کنندگان درست کنید تا بتوانند راحت تر در نمایشگاه مجازی شما جست و جو کنند.

نمایشگاه vr

مرحله ۷. تعامل با شرکت کنندگان

غرفه های مجازی نیز می توانند فرصت های تعاملی بین شرکت کنندگان و نمایندگان برند ایجاد کنند. شرکت کنندگان می توانند اطلاعات کامل از هر محصول را داشته باشند، در کنفرانس ها و سخنرانی ها شرکت کنند و حتی مستقیما با کسب و کارها صحبت کنند. همچنین می توانید از قابلیت را به پلتفرم خود اضافه کنید که شرکت کنندگان در اتاق های گفتگو خصوصی یا عمومی سئوالات خود را بپرسند.

نتیجه‌گیری

نمایشگاه مجازی یک راه عالی برای تبلیغ برند و معرفی برندتان است. مخاطبان در این نمایشگاه ها می توانند فارغ از جایی که زندگی می کنند و در هر زمان که بخواهند، شرکت کنند. این به شما به عنوان یک کسب و کار این امکان را می دهد تا با مشتریان بسیار زیادی نسب به نمایشگاه های فیزیکی ارتباط برقرار کنید و فروش خود را بیشتر کنید.

سایت ها و شرکت های مختلفی هستند که پلتفرم ساخت نمایشگاه مجازی را ارائه می دهند. یکی از این پلتفرم های نمایشگاه مجازی، هایتکس است.

نمایشگاه کتاب در دوران کرونا به صورت مجازی برگزار شد و نمایشگاه کتاب 1402 به صورت مجازی و حضوری همزمان برگزار شد.

نمایشگاه مجازی یا نمایشگاه آنلاین، یک رویداد نمایشگاهی است که به صورت مجازی یا آنلاین در پلتفرم های مجازی برگزار می شود.

نمایشگاه مجازی با نام های دیگری مانند نمایشگاه سه بعدی، نمایشگاه آنلاین شناخته می شود، که به نمایشگاهی می گویند که در آن محصولات و خدمات به صورت آنلاین و در پلتفرم نمایشگاه مجازی به نمایش گذاشته می شود.

Related Posts

شبکه های اجتماعی ما:
Instagram
LinkedIn
WhatsApp
YouTube

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید