راهنمای کامل اخذ مجوز غرفه‌سازی + ثبت شرکت

folder_openوبلاگ
comment1 دیدگاه
مراحل اخذ مجوز غرفه سازی

مراحل اخذ مجوز غرفه‌سازی چیست؟ چگونه مجوز غرفه‌سازی بگیریم؟

باتوجه‌به گسترش روزافزون نمایشگاه‌های تخصصی مختلف، تمایل کسب‌وکارها به حضور در نمایشگاه‌ها افزایش پیدا کرده است و به همین دلیل راه‌اندازی شرکت غرفه‌سازی نیز طرف‌دار زیادی پیدا کرده است.

تمامی کسب‌وکارها باهدف معرفی برند و محصولات و خدمات خود به دیگران در نمایشگاه‌ها شرکت می‌کنند و لازمه رسیدن به این اهداف داشتن غرفه نمایشگاهی زیبا و متمایز است.

اگر می‌خواهید به‌عنوان یک غرفه ساز فعالیت کنید، اولین چیزی که به آن نیاز دارید مجوز غرفه‌سازی است. برای این موضوع نیاز است که یک سری مراحل را طی کنید. در این مقاله به این سؤال پاسخ می‌دهیم که چگونه می‌توان مجوز ساخت غرفه نمایشگاهی گرفت؟

مجوز ساخت غرفه

مجوز غرفه‌سازی چیست؟

شرکت‌های غرفه‌سازی، شامل افرادی توانمند و طراحانی خلاق هستند که طراحی و ساخت غرفه نمایشگاهی را به شیوه‌ای حرفه‌ای و به سبک‌های مختلف انجام می‌دهند. طراح غرفه نمایشگاه شخصی است که باتکیه‌بر دانش و خلاقیت خود، مراحل لازم برای ساخت یک غرفه نمایشگاه خاص را طی می‌کند.

اما ابتدا بهتر است بدانیم مجوز غرفه‌سازی چیست؟

مجوز ساخت غرفه در واقع کاغذی است که به شرکت‌های غرفه‌سازی داده می‌شود که در آن مشخص می‌شود که آیا شرکت صلاحیت طراحی و ساخت غرفه را دارد یا خیر.

یک باور اشتباه که در عموم افراد وجود دارد این است که فکر می‌کنند برای غرفه‌سازی در نمایشگاه، باید فقط متریال موردنیاز را تهیه کنند و غرفه را اجرا کنند، ولی این‌گونه نیست!

قبل از انجام هر کاری در این فرآیند نیاز به مجوز قانونی است. برای دریافت این مجوز لازم است مدارک موردنیاز را تهیه کنید و مراحل اداری را پشت سر بگذارید تا بتوانید مجوز ساخت غرفه را دریافت کنید. مدارک موردنیاز شامل مدارک شناسایی مدیرعامل مجموعه، مدارک و لیست سابقه بیمه و نمونه کارها است.

مسلماً بدون داشتن مجوز، شما نمی‌توانید در نمایشگاه‌های مختلف، غرفه‌سازی کنید!

مجوز غرفه‌سازی

مدارک موردنیاز جهت اخذ مجوز ساخت غرفه

برای دریافت مجوز نیاز به ارائه مدارک به مرکز مربوطه و ثبت‌نام اینترنتی در سامانه صدور مجوز دارید که این مدارک شامل:

  • جواز کسب مدیر شرکت
  • بیمه‌نامه
  • فیش‌های پرداختی بیمه
  • ارائه سند تجاری یا اداری برای مکان شرکت
  • مدارک شخصی مدیر شرکت مانند کارت ملی
  • کارت پایان خدمت و معافیت برای آقایان
  • نداشتن سوءپیشینه اعضای شرکت از لحاظ کیفری
  • فرم‌های تعهدنامه غرفه ساز
  • نقشه جزئیات ساخت‌وسازها

اگر مدارک شما تکمیل نباشد، در مراحل اخذ مجوز غرفه‌سازی به مشکل می‌خورید و ممکن است کار شما تا چند روز به تعویق بی افتد. به همین دلیل قبل از شروع، از صحت اطلاعات و کامل‌بودن مدارک خود مطمئن شوید.

ثبت نام شرکت

انتخاب نام شرکت غرفه‌سازی خود

نام برند یکی از مهم‌ترین کارها در مراحل اخذ مجوز غرفه‌سازی و ثبت شرکت است. نام برند شما اولین چیزی است که مخاطب می‌بینید پس باید نامی باشد که به‌راحتی قابل‌تشخیص و متناسب با حوزه فعالیت کسب‌وکار باشد.

برای اینکه بتواند بهترین نام تجاری برند خود را انتخاب کنید، بهتر است از متخصصان در این زمینه کمک بگیرید. البته به این موضوع توجه داشته باشید، که قوانین خاصی هنگام انتخاب نام شرکت غرفه‌سازی وجود دارد که عبارت‌اند از:

  • نباید از کلمات و لغت‌های خارجی و غیرفارسی در نام خود استفاده کنید.
  • از حروف به‌صورت مخفف نباید استفاده کرد.
  • از اسم افراد نمی‌شود استفاده کرد.
  • اگر می‌خواهید از اعداد ریاضی استفاده کنید، باید به‌صورت حروف نوشته شود.
  • نام انتخابی باید در لغت‌نامه دهخدا یا معین وجود داشته باشد.
  • از عناوینی مانند پایگاه شهدا، دانشمندان و… نمی‌توانید استفاده کنید.
  • نام برند شرکت باید با موازین جمهوری اسلامی متناسب باشد.

ثبت شرکت غرفه‌سازی

وقتی به اداره ثبت شرکت مراجعه می‌کنید، باید تمام مدارک و فرم‌های لازم توسط شرکا امضا شده باشد و سپس آن را تحویل دهید. بعد از آن می‌توانید با پرداخت مبلغی، نام برند خود را ثبت کنید.

بعد از تأیید نام برند از سوی کارشناسان، مدارک شما به قسمت‌پذیرش ارسال می‌شود و در نهایت نتیجه نهایی بعد از گذشت حداکثر 7 روز کاری به شما اعلام می شود.

و پس از دریافت مجوز غرفه‌سازی، شما می‌توانید ساخت غرفه نمایشگاهی را شروع کنید.

طراحی و ساخت غرفه نمایشگاه تهران

مرحله نهایی: ساخت غرفه نمایشگاهی

مراحل مجوز به اینجا ختم نمی‌شود، پس از اتمام مراحل طراحی و ساخت غرفه نمایشگاهی، کارشناسان مربوطه از محل نمایشگاه بازدید خواهند کرد تا مطمئن شوند که تمامی مراحل ساخت مطابق با قوانین انجام شده است.

در بازرسی نهایی، سیستم برق، طراحی‌ها، سبک معماری و استانداردهای تعیین شده مانند HSE را بررسی می‌کنند.

اگر غرفه شما دارای نقص یا ایراد ظاهری باشد، بازرس نهایی، غرفه نمایشگاهی شما را تأیید نخواهد کرد؛ بنابراین قبل از آمدن بازرس از استاندارد بودن سازه‌های خود مطمئن شوید.

برای دریافت مجوز باید به کجا مراجعه کرد؟

برای دریافت مجوز ساخت غرفه، باید به نمایشگاه بین‌المللی سئول مراجعه کنید. مجوزی که توسط این سازمان صادر می‌شود، برای کلیه نمایشگاه‌های بین‌المللی کشورها معتبر است و نیاز نیست برای هر نمایشگاه مجوز مجزایی اخذ کنید.

البته به یاد داشته باشید که قبل از مراجعه به نمایشگاه سئول، برای ثبت شرکت غرفه‌سازی خود باید به سازمان ثبت مشاغل و وزارت صنعت و معدن برای ثبت شرکت خود مراجعه کنید.

نتیجه‌گیری

امروزه بسیاری از افراد به دنبال راه‌اندازی کسب‌وکار جدیدی با ارائه خدمات غرفه‌سازی در نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی هستند. برای این کار، دریافت مجوزهای لازم امری ضروری است. در این مقاله سعی کردیم به سؤال چگونه می‌توان مجوز غرفه‌سازی دریافت کرد پاسخ دهیم.

برای شروع، انتخاب یک نام مناسب برای کسب‌وکار و ثبت شرکت در نهاد مربوطه از اولین گام‌هاست. پس از آن، برای دریافت مجوزها، باید مدارکی مانند پرینت سابقه بیمه‌های پرداختی توسط شرکت، مدارک شخصی مدیرعامل و سایر مدارک موردنیاز را تهیه و ارائه کنید.

پیشرو پیشگام به‌عنوان یکی از برترین شرکت‌های غرفه‌سازی، در تمام مراحل دریافت مجوز و ساخت غرفه‌های حرفه‌ای، همراه و مشاور شما خواهد بود. برای مشاوره و دریافت کمک‌های لازم، می‌توانید با کارشناسان مجرب ما تماس بگیرید.

Related Posts

شبکه های اجتماعی ما:
Instagram
LinkedIn
WhatsApp
YouTube

1 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید