چگونه رنگ غرفه نمایشگاهی خود را انتخاب کنیم؟

folder_openوبلاگ
commentبدون دیدگاه

در طراحی غرفه نمایشگاهی خود نمی توانید تاثیر رنگ ها را نادیده بگیرید. طبق تحقیقات، رنگ یکی از فاکتورهای مهم است که بر روی تصمیم خریداران و بازدیدکنندگان تاثیر می گذارد. رنگ غرفه نمایشگاهی به همراه نورپردازی مناسب می تواند یک غرفه نمایشگاهی متوسط و ساده را بسیار چشمگیرتر و درخشان تر نسبت به سایر غرفه ها کند.

رنگ نقش بزرگی در تعیین تم هر طراحی غرفه نمایشگاهی ایفا می کند. اگر ترکیب بندی رنگ غرفه نادرست باشد، بازدیدکننده به داخل غرفه شما جذب نمی شود ولی اگر رنگ های درستی انتخاب کنید به شناخت برند شما کمک می کند و بازدیدکنندگان را ترغیب می کند که وارد غرفه شما شوند.

متاسفانه یک باور در بین عموم مردم وجود دارد که باید حتما از رنگ های سازمانی برند خود در طراحی غرفه نمایشگاهی استفاده شود، ولی به این موضوع توجه نمی کنند که بعضی اوقات رنگ سازمانی که برخی از کسب و کارها دارند، برای کارت ویزیت و سربرگ های شرکت مناسب و زیبا است؛ اما در غرفه سازی چون از پلاستیک و چوب استفاده می شود، ممکن است رنگ سازمانی شما رنگی مرده به حساب بیاید و باعث جلب توجه بازدیدکنندگان نشود.

بنابراین، پیشرو پیشگام به عنوان شرکتی که سال هاست در زمینه طراحی و ساخت غرفه نمایشگاهی فعالیت می کند، به شما پیشنهاد می کنیم که سعی کنید نسبت به رنگ های سازمانی خود متعصب نباشید و بیشتر به دنبال این موضوع باشید که از رنگ هایی استفاده کنید که خاص هستند و در نمایشگاه ها زیاد استفاده نمی شوند، زیرا بدین صورت شما بهتر و خاص تر دیده می شوید.

چگونه از رنگ برای غرفه نمایشگاهی خود استفاده می کنید؟

دانستن روان شناسی رنگ ها، به شما کمک می کند تا تصمیم بهتری برای انتخاب رنگ غرفه خود بگیرید. شما می توانید از این دانش در برنامه ریزی تبلیغات و بازاریابی آینده خود استفاده کنید.

5 ایده عالی برای انتخاب رنگ غرفه

رنگ سیاه برای ایجاد تأثیر

رنگ سیاه اغلب به عنوان یک رنگ شیک درک می‌شود. برندها اغلب از سیاه استفاده می کنند تا محصولات خود را متمایز و جذاب کنند. این رنگ به خوبی با بیشتر رنگ‌ها، به ویژه سفید و زرد، هماهنگی دارد. اگر می‌خواهید غرفه نمایشگاهی شما حس اقتدار را منتقل کنند، اضافه کردن رنگ سیاه به شما در این مسیر کمک خواهد کرد.

ساخت غرفه نمایشگاهی

قرمز برای تحرک

همه می دانیم که رنگ قرمز باعث جلب توجه می شود، به همین دلیل چراغ های راهنمایی و رانندگی و تابلوهای راهنمایی و رانندگی در سراسر جهان از این رنگ استفاده می کنند. این رنگ با توجه به حرارت و شور و هیجانی که در خود دارد می تواند یکی از بهترین رنگ هایی باشد که در غرفه استفاده می شود.

می توانید از رنگ قرمز برای بنر سردر خود در غرفه نمایشگاهی استفاده کنید تا باعث شود غرفه شما در سراسر نمایشگاه قابل دیدن باشد و توجه بازدیدکنندگان را از هر نقطه ای به خود جلب کند. اما به یاد داشته باشید که بیش از اندازه از رنگ قرمز استفاده نکنید، زیرا نتیجه عکس می دهد و مخاطب را از بازدید غرفه شما پشیمان می کند. بنابراین تا حد امکان در برخی قسمت های مهم نمایشگاه از آن استفاده کنید.

غرفه سازی

 

نارنجی برای افزایش انرژی

نارنجی به عنوان نماد اشتیاق، سرگرمی و انرژی است. اغلب در برندهای مخصوص کودکان و نوجوانان، از نارنجی در برندینگ خود استفاده می‌کنند. شما هم می‌توانید همین کار را برای ایجاد حس سرزندگی در بین بازدیدکنندگان انجام دهید. حتی می‌توانید با استفاده از طرح رنگ نارنجی در لباس فرم کارکنان، آن‌ها را دوستانه و قابل دسترس‌تر نشان دهید.

نوا واکسن راد

رنگ آبی برای اعتماد

این رنگ را در طراحی غرفه نمایشگاهی خود فراموش نکنید. رنگ آبی باعث ایجاد حس اعتماد و امنیت در مشتریان و بازدیدکنندگان می شود. ترکیب رنگ آبی با رنگ های مکمل مانند رنگ نارنجی، انرژی آن را دو برابر می کند.

غرفه نمایشگاهی آبی

رنگ بنفش برای قدرتمندی

بنفش یک رنگ شاهانه است که اغلب نماد ثروت، دانایی و موفقیت است. بیشتر پادشاهان در گذشته اغلب رداهایی بنفش به تن می کردند تا نشانه موقعیت بالا آنان باشد. استفاده از رنگ بنفش نماد تجاری شما را در بین رقبا قدرتمندتر نشان می دهد. کسانی که حرفه ای به نظر آیند می توانند از این رنگ در غرفه نمایشگاهی خود استفاده کنند، به خصوص کسب و کارهایی که در زمینه زیبایی و لوازم آرایشی فعالیت دارند.

غرفه نمایشگاهی پیشروپیشگام

ما پیشنهاد می‌کنیم که از این رنگها برای افزایش جذابیت غرفه نمایشگاهی خود استفاده کنید. انتخا رنگ غرفه مناسب به شما کمک خواهند کرد تا غرفه شما برجسته و جذاب به نظر بیاید.

رنگ غرفه نمایشگاهی مناسب کسب و کار شما چیست؟

یکی از چالش هایی که ممکن است با آن روبه رو شوید تطبیق رنگ برند و لوگو خود با رنگ هایی است که کمک می کند تا غرفه نمایشگاهی شما هیجان انگیزتر به نظر برسد.

در این شرایط می توانید از رنگ هایی استفاده کنید که با رنگ های اصلی برندتان همخوانی دارند. می توانید از رنگ های مکمل و یا هم خانواده استفاده کنید. رنگ هایی که باهم همخوانی دارند به معنای رنگ هایی است که به خوبی با یکدیگر ترکیب می شوند و کنار هم ترکیبی چشم نواز و زیبا را ایجاد می کنند.

رنگ لوگوی برندتان یک رنگ ثابت است و نمی توانید کاری برای آن انجام دهید، اما می توانید از رنگ های دیگری استفاده کنید که به رنگ های برندتان بیاید و غرفه نمایشگاهی شما را جذاب تر کند.

به عنوان مثال، اگر رنگ غالب لوگوی برند شما سبز است، می توانید با رنگ های قرمز و زرد کنتراست (تضاد) ایجاد کنید و لوگو خود را بیشتر نمایان کنید یا می توانید از رنگ های هم خانواده سبز مانند سبز کمرنگ، سبز لجنی استفاده کنید.

رنگ غرفه نمایشگاهی

حال ممکن است برای شما سئوال شود که چگونه می توانید رنگ های هم خانواده یا مکمل را پیدا کنید؟

جواب این سئوال استفاده از چرخه رنگی ایتن است که شما می توانید آن را آنلاین در سایت های مختلف پیدا کنید. این چرخه به شما کمک می کند تا راحت تر بتوانید رنگ های هم خانواده و مکمل را پیدا کنید. در این چرخه رنگ، رنگ هایی که روبه روی هم قرار دارند، رنگ مکمل هستند که با ایجاد تضاد باعث درخشندگی بیشتر می شوند و یک انتخاب عالی برای افرادی است که اهل ریسک هستند.

در چرخه ایتن رنگ هایی که در کنار هم قرار دارند، رنگ های هم خانواده می شوند که اصولا این رنگ ها در تم رنگ اصلی قرار می گیرند و مناسب برای کسانی است که می خواهند حس آرامش را در مخاطب خود ایجاد کنند.

چرخه رنگ

نکات دیگری که برای غرفه‌های نمایشگاهی باید در نظر بگیرید

استفاده از رنگ های مختلف را محدود به دیوارها و بنرهای غرفه خود نکنید، می توانید در کفپوش، لوازم جانبی، تجهیزات، میزها، لباس فرم تیم نمایشگاهی، اقلام هدیه نیز استفاده کنید.

البته حواستان باشد، که از رنگ های زیاد در غرفه خود استفاده نکنید، چون باعث شلوغی و سردرگمی می شود. بهتر است از دو سه تا رنگ که هم خانواده یا مکمل با رنگ های برندتان است استفاده کنید.

یکی از کارهایی که می توانید برای ماندگار کردن غرفه نمایشگاهی خود بکنید این است که لباس فرم تیم نمایشگاه خود را هماهنگ با رنگ غرفه نمایشگاهی خود استفاده کنید. این موضوع باعث ایجاد یک تصویر جذاب و به یادماندنی در ذهن بازدیدکنندگان می شود. یکی دیگر از مزایا این است که تیم نمایشگاهی شما به راحتی در شلوغی نمایشگاه قابل تشخیص خواهند بود.

روانشانسی رنگ یک موضوع گسترده است، اما ما برخی از روش های مفید برای استفاده از رنگ در غرفه های نمایشگاهی را به شما گفتیم. امیدواریم که نکاتی که به شما گفته ایم، درک شما را در مورد اینکه چگونه رنگ می تواند تاثیر زیادی در درک غرفه های نمایشگاهی داشته باشد موثر باشد.

برای مشاهده نمونه کارهای ما می توانید از صفحه اینستاگرام ما دیدن کنید

برای بزرگ تر دیده شدن فضای غرفه از رنگ های روشن مانند سفید، خاکستری روشن و آبی روشن می توانید استفاده کنید. استفاده از رنگ های تیره مانند مشکی باعث کوچک تر دیده شدن فضای غرفه می شود.

برای انتخاب رنگ مناسب، باید ابتدا روان شناسی رنگ ها را بدانید تا بدانید هر رنگ چه تاثیری بر روی مخاطب می گذارد. به عنوان مثال رنگ آبی حس امنیت را می دهد و رنگ سبز حس طبیعت را القا می کند. پس متناسب با زمینه ی فعالیتتان و رنگ سازمانی برندتان، رنگ مناسب غرفه خود را پیدا کنید.

با استفاده از چرخه رنگ ایتن که در بالاتر نشان داده شده است می توانید رنگ های هم خانواده و مکمل رنگ های برندتان را پیدا کنید و از آن ها استفاده کنید. رنگ های هم خانواده حس آرامش و هارمونی می دهد و رنگ های مکمل حس انرژی با منتقل می کند. به عنوان مثال برای رنگ زرد، رنگ هم خانواده اش رنگ نارنجی است و رنگ مکمل اش، بنفش است.

برای بهبود طراحی غرفه نمایشگاهی، می توانید از ترکیب رنگ هایی که باهم هماهنگی داررند و سازگار با رنگ های برند و لوگو شما هستند استفاده کنید.

Related Posts

شبکه های اجتماعی ما:
Instagram
LinkedIn
WhatsApp
YouTube

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید