ارتفاع مجاز غرفه نمایشگاهی ( اطلاعات کامل برای تمام نمایشگاه ها)

folder_openوبلاگ
commentبدون دیدگاه
ارتفاع مجاز غرفه نمایشگاهی

آیا می دانستید در نمایشگاه ها ارتفاع مجاز غرفه نمایشگاهی داریم؟

اگر می‌خواهید در نمایشگاهی شرکت کنید و اقدام به طراحی غرفه نمایشگاهی خود کرده‌اید باید به این موضوع توجه کنید که هر نمایشگاه قوانین و مقررات عمومی دارد که باید آنان را رعایت کنید، به‌خصوص اگر می‌خواهید در نمایشگاه بین‌المللی تهران شرکت کنید. یکی از مقررات بسیار مهمی که سخت‌گیرانه برگزارکننده نمایشگاه‌ها بر روی آنان حساس هستند، ارتفاع مجاز غرفه نمایشگاهی است.

اگر کار طراحی و ساخت غرفه نمایشگاهی خود را به شرکت‌های غرفه‌سازی معتبر می‌سپارید، آنان با این قوانین و مقررات آشنا هستند و نیاز به نگرانی ندارید، اما اگر خودتان مراحل غرفه‌سازی را انجام می‌دهید حتماً به این مقررات توجه کنید. در خیلی از موارد دیده شده است که به دلیل سپردن کار طراحی غرفه نمایشگاهی به شرکت‌های غیرحرفه‌ای، ارتفاع غرفه بیشتر از حد مجاز بوده و ناچار به پرداخت هزینه‌های اضافی برای برش سازه غرفه نمایشگاهی شده‌اند.

شرکت پیشرو پیشگام با دو دهه فعالیت در غرفه‌سازی و غرفه‌آرایی، می‌تواند به شما کمک کند تا در نمایشگاه پیش رویتان مطابق با تمامی قوانین و مقررات حضور یابید و بتوانید به بهترین نحو کسب‌وکار و محصولات خود را به نمایش بگذارید. هدف پیشرو پیشگام طراحی و ساخت غرفه ارزان و باکیفیت است.

ارتفاع مجاز غرفه سازی در نمایشگاه‌های تهران

ارتفاع غرفه نمایشگاهی معمولاً بر اساس فضای موجود در سالن‌های نمایشگاه و همچنین نیازهای کسب‌وکارها تعیین می‌شود. برای اطلاع دقیق از ارتفاع مجاز نمایشگاه‌های تهران، ما جدولی برای شما تهیه کرده‌ایم که مطابق با آخرین مقررات هر نمایشگاه است.

  • نمایشگاه بین‌المللی تهران:

جدول ارتفاع مجاز نمایشگاه تهران

  • شهر آفتاب: نمایشگاه شهر آفتاب یکی از مراکز نمایشگاهی مهم در تهران است که واقع در جنوب تهران و اتوبان تهران – قم است. در این نمایشگاه ارتفاع غرفه حداکثر 4 متر می‌تواند باشد.
  • هتل المپیک: این مرکز نمایشگاهی در غرب تهران قرار دارد و ارتفاع غرفه در اطراف سالن 2.7 متر و در وسط 3.5 متر می باشد.
  • برج میلاد: ارتفاع مجاز غرفه‌سازی در برج میلاد بین 1.5 تا 3.5 متر بسته به جایگاه غرفه دارد.
  • بوستان گفت‌وگو: در بوستان گفتگو ارتفاع مجاز در اطراف سالن 3 متر و در وسط سالن 3.5 متر است.
  • همایش دادمان: مرکز همایش دادمان واقع در شهرک غرب، خیابان دادمان است و ارتفاع مجاز در این نمایشگاه 2.5 متر است.
  • همایش‌های صداوسیما: در این مرکز نمایشگاهی، شما مجاز به ساخت غرفه‌ای با حداکثر ارتفاع 2.40 متر هستید.
  • سالن رازی: این سالن در دانشگاه علوم پزشکی تهران قرار گرفته است و ارتفاع مجاز در آن بین 2.40 تا 2.7 متر در نظر گرفته شده است.
  • دانشگاه شهید بهشتی: در این مرکز نمایشگاهی شما مجاز به ساخت غرفه‌ای با حداکثر ارتفاع 2.5 متر هستید.
  • ایران مال: ارتفاع غرفه می‌توانید بین 3 تا 4 متر بسته به موقعیت غرفه نمایشگاهی باشد.

ابعاد استاندار غرفه نمایشگاهی

سالن نمایشگاه‌ها، متراژهای مشخصی دارند به همین دلیل غرفه سازان باید حواسشان به محدودیت متراژ و ارتفاع غرفه نمایشگاهی‌شان باشد. با دانستن ابعاد استاندارد غرفه‌های نمایشگاهی می‌توانید نوع چیدمان خود را برنامه‌ریزی کنید و از همه مهم‌تر در زمان و هزینه خود صرفه‌جویی کنید.

ارتفاع مجاز با درنظرگرفتن ارتفاع لوازم روشنایی در سالن، سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی و تهویه هوا تعیین می‌شود و به همین دلیل اگر ارتفاع غرفه شما از حد مجاز بیشتر باشد، می‌تواند این لوازم و تجهیزات برخورد داشته باشد و از قوانین نمایشگاه‌ها است که در صورت خسارت به اجزا نمایشگاه، غرفه ساز باید خسارت آن را پرداخت کند.

طراحی غرفه نمایشگاهی سه بعدی

اندازه متداول غرفه در نمایشگاه بین‌المللی تهران چقدر است؟

متداول‌ترین اندازه غرفه نمایشگاهی معمولاً بین 3*3 متر تا 6*6 متر است. حال این اندازه می‌تواند بر اساس نیاز کسب و کار، بودجه و محصولات متفاوت باشد.

اگر شما کسب‌وکار کوچکی هستید و تازه‌کار خود را راه انداخته‌اید، غرفه‌های کوچک برای شما مناسب‌تر است، اما اگر از شرکت‌ها و برندهای معتبر هستید، نیازمند غرفه بزرگ‌تری هستید.

ارتفاع مجاز برای غرفه‌های دوطبقه

غرفه نمایشگاهی دوطبقه، فضای شما را دوبرابر می‌کند، بنابراین ظرفیت حضور افراد و نمایش محصولات و خدمات خود را نیز دوبرابر می‌کنید. اگر در فکر ساخت این مدل غرفه‌ها هستید، حتماً قوانین و مقررات نمایشگاه موردنظر خود را مطالعه فرمایید، زیرا بسیاری از نمایشگاه‌ها مجوز ساخت غرفه دوطبقه را نمی‌دهند یا محدودیت ارتفاع دارند.

در اکثر نمایشگاه‌ها، ارتفاع مجاز ساخت غرفه نمایشگاهی، 3 متر و 50 سانتی متر است و این موضوع فرقی ندارد که غرفه شما یک طبقه باشد یا دوطبقه. به همین دلیل، هنگام ساخت این مدل غرفه‌ها، ارتفاع طبقه دوم را در نظر بگیرید، به طوری که ارتفاع مجاز، مشکلی در رفت و آمد افراد و چیدمان محصولات و خدمات شما ایجاد نکند.

ساخت غرفه نمایشگاهی دوطبقه

قوانین و مقررات عمومی نمایشگاه‌ها چگونه تعیین می‌شوند؟

قوانین و مقررات مربوط به غرفه‌سازی از جمله ارتفاع مجاز غرفه‌سازی را معمولاً سازمان‌ها و مراکز مجاز مدیریت نمایشگاه‌ها تعیین می‌کنند. هر نمایشگاهی در هر کجا قوانین و مقررات خاص خود را در این زمینه دارد که غرفه‌داران باید آنان را رعایت کنند. این قوانین مربوط به ارتفاع غرفه، ارتفاع تابلوها، ارتفاع سازه‌ها و سازه تجهیزات دیگر باشند.

در نمایشگاه بین‌المللی تهران ارتفاع غرفه‌ها بسته به سالنی که نمایشگاه در آن برگزار می‌شود، متفاوت است؛ اما حداقل ارتفاع مجاز غرفه‌سازی 3 متر و حداکثر ارتفاع آن 4.5 متر است.

قوانین و مقررات نمایشگاه

قوانین و مقررات عمومی غرفه‌سازی در نمایشگاه‌ها

  • سفارش غرفه نمایشگاهی باید مضربی از عدد 3 باشد، به عنوان مثال متراژ غرفه نمی تواند 40 متر باشد. حداقل متراژ غرفه داخل سالن 12 مترمربع غرفه پیش ساخته، 24 متر غرفه سفارشی و 20 متر جهت فضای باز می باشد
  • شرکت‌های ارزی برای ساخت غرفه نمایشگاهی خود، 18 متر برای آنان در نظر گرفته شده است.
  • غرفه‌های پیش‌ساخته تجهیزاتی مانند موکت، لامپ، پریز، میز، صندلی و… به آنان تعلق می‌گیرد.
  • برای شرکت‌کنندگانی که غرفه‌های سفارشی دارند، کلیه تجهیزات موردنیاز بر عهده خودشان است.
  • اگر هنگام ورود و خروج کالا، برپاکردن غرفه و برچیدن غرفه خسارتی وارد شود، هزینه‌های ناشی از آن برعهده شرکت‌کننده است.
  • مشارکت‌کنندگان داخلی مجاز به نمایش محصولات و خدمات خارجی یا استفاده از پوستر و نام شرکت خارجی نمی‌باشند. در صورت رعایت‌نکردن این موضوع، ستاد برگزاری می‌تواند آن شرکت را ملزم به پرداخت اجاره غرفه به‌صورت ارزی بر اساس تعرفه شرکت‌کنندگان خارجی کند.
  • برای غرفه خود حتماً بیمه داشته باشید.
  • باتوجه‌به مشخصات سالن نمایشگاهی و نقشه مکان‌های غرفه، ستاد برگزاری مجاز به افزایش یا کاهش متراژ تا سقف 12 مترمربع می باشد. اگر متراژ افزایش پیدا کند، مشارکت کننده موظف است وجه مازاد را به ازای متراژ اضافه شده، پرداخت کند و در صورت کاهش متراژ، ستاد برگزاری پس از پایان نمایشگاه وجه مازاد را به مشارکت کنندگان برمی گرداند.

Related Posts

شبکه های اجتماعی ما:
Instagram
LinkedIn
WhatsApp
YouTube

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید